Den där sjukvården
Alltså, dagens ris går utan någon som helst tvekan till Capio Citykliniken Centrum här i Malmö! Efter att ha haft en sömnlös natt, en enorm smärta i hela svalget och långt ner i halsen samt en brinnande feber kändes det först som en lättnad när klockan slog 08:00 och jag äntligen kunde kasta mig över telefonen och ringa Vårdcentralen.Jag är skriven på Capio Citykliniken Centrum och hade redan igår förberett mig och letat upp telefonnumret till kliniken på internet så att jag genast skulle kunna ringa på morgonen. Tror ni det går att komma fram? Totalt omöjligt! Till en början tutade det bara upptaget, jag var envis och la på och ringde upp, la på och ringde upp, la på och ringde upp säkert 100 gånger tills jag slutligen möttes av en telefonröst som vägledde mig till att göra vissa val och när jag sedan kom till sista punkten där man TVINGADES att trycka in sitt telefonnummer (inklusive riktnummer) för att senare under dagen bli uppringd (antar jag) tog de inte emot mitt nummer eftersom jag endast har mobiltelefon och till svar fick jag bara "inget telefonnummer registrerat" och sedan lades samtalet på. Jag vet inte hur många gånger jag gjorde detta men efter 40 min ringde jag upp Capio Stortorget dit jag gick då jag via min förra arbetsgivare hade världens bästa sjukvårdsförsäkring men de kunde över huvudtaget inte ta emot några patienter om det inte var via just en sådan försäkring som jag såklart inte längre har!!Det hela slutar med att jag sitter och gråter i luren och bönar och ber en annan klinik som jag lite random sökt upp på nätet (utan att kolla avståndet ifrån min lägenhet, kliniken låg långt åt helsike iväg och jag trodde ta mig tusan att jag skulle kollapsa på vägen dit cyklandes med min Iphone som gps) om att ta emot mig för att jag mår så otroligt dåligt, de hänvisar såklart till kliniken där jag är skriven och ber mig istället att PRATA HÖGRE för att de ej hör mig (konstigt när jag är så förbaskat dålig att jag ens inte är kapabel till att prata för att det gör så otroligt ont!!!!). Till slut bli personen som jag talar med lite sympatisk och säger barskt till mig att "det får gå för denna gången"!Alltså jag blir så besviken, så mycket skattepengar som JAG betalar för att få tillgång till vård som jag knappt aldrig nyttjar anser jag baskemej att jag ska bli behandlad lite med lite mer respekt! Efter att jag hade suttit i 40min och försökt ringa till min ursprungliga klinik mejlade jag dem och beskrev problematiken med deras telefoner och hur dåligt jag mådde och verkligen behövde en läkartid, nedan ser ni svaret som jag fick: