Köpenhamn

Ett dygn i Köpenhamn

I måndags mötte jag upp min väninna Amanda på tåget mot Köpenhamn. En hotellövernattning och tjejhäng stod på schemat. Ingen är gladare än jag över att vi fick till den här lilla getawayen under semestern och oj så välbehövligt. Att få lov att skämma bort sig själv sådär emellanåt. Vi bokade in oss på mitt favorithotell som jag besökt tidigare och varit supernöjd med. Nämligen femstjärniga NH Collection Hotel som ligger på ett fantastiskt läge i Christianshavn. Denna gången tog vi tåget + metron dit och oj så smidigt! Metrostationen ligger endast 100 meter från hotellet. Förutom perfekt avstånd till centrum är interiören på detta hotellet outstanding! Vill typ kopiera allting!

Vi började vår vistelse med att installera oss på hotellet och efter det begav vi oss mot City center med Chanelbutiken i sikte. Efter ett kort besök slog vi oss ner i Nyhavn och skålade i lite bubbel. Tiden passerade på tok för snabbt och plötsligt var vi tvugna att bege oss tillbaks till hotellet för att svira om inför kvällen. Vi hade bokat bord på en italiensk restaurang Cantina som levererade inte bara god mat utan ett härlig myller av folk och en festlig stämning. Dessutom en lagom prisklass för att vara i Köpenhamn som annars är väldigt pricy i jämförelse med vad man är van vid i Malmö. Vi avslutade kvällen med ett drink på Boat House.

Dagen efter kickade vi igång med ett gympass följt av en lång frukost. Jag älskar hotellfrukostar. Det är så lyxigt att slå sig ner och njuta av en lång frukost. Jag beställde in en omelett som var helt magisk. Resten av dagen spenderades på stan men det blev inte någon mer shopping för min del, jag är dock mer än nöjd med mitt enda inköp. Det blev en heldag i Köpenhamn och jag kom inte hem förrän närmare sjutiden på kvällen. Tänk att vi har så nära till denna ljuvliga staden…

Vår utsikt från hotellrummet.

Min klänning kommer från Residus

Thessan

Recent Posts

En italiensk outfit – i väntan på min nya blogg

Jag älskar denna klänningen ifrån H&M, jag tror den kostade runt 500kr och den har…

2 dagar ago

Födelsedagsoutfiten – klassiskt och stilrent

Födelsedagsoutfiten - klassiskt och stilrent Igår var det min födelsedag, 42 år kan jag skryta…

1 vecka ago

Sydtyrolen – Tessimo

Sydtyrolen - Tessimo I Sydtyrolen som var vår andra destination på vår roadtrip bodde vi…

2 veckor ago

Ny hemsida på gång!

Ny hemsida på gång! Ville bara kika in för att berätta om att jag har…

3 veckor ago

En sann italiensk lunch på Gutshof Lana – Sydtyrolen

En sann italiensk lunch på Gutshof Lana - Sydtyrolen En av dagarna i Sydtyrolen lunchade…

Giardini di Castel Trauttmansdorffs slottsträdgård

Giardini di Castel - Trauttmansdorffs slottsträdgård Att besöka Giardini di Castel och Trauttmansdorffs slottsträdgård när…